Jest wiele rzeczy, które dobra apteka powinna mieć na uwadze. Od obsługi klienta do integracji systemów informatycznych, do posiadania farmaceuty z solidnym wykształceniem, oto niektóre z rzeczy, które należy rozważyć. Czytaj dalej, aby uzyskać więcej wskazówek. Należy również pamiętać, że biznesplan apteki jest żywym dokumentem, który powinien być regularnie przeglądany i aktualizowany w celu odzwierciedlenia nowych czynników, takich jak ruch, oznakowanie i parking.
Spis Treści
Obsługa klienta
Aby mieć dobrą obsługę klienta, farmaceuta musi zachować spokój i być profesjonalny przez cały czas. Muszą pokazać, że dbają o swoich pacjentów, współpracowników i kierownictwo. Powinni robić małe rzeczy, aby apteka była wspaniałym miejscem do pracy. Powinni również szanować przestrzeń apteki i pracowników. Kiedy klienci skarżą się na długi czas oczekiwania, pracownicy apteki powinni przyznać im rację i starać się zachować spokój i cierpliwość. To przejdzie długą drogę w zdobywaniu zaufania klienta.
Obsługa klienta przez farmaceutę musi wykraczać poza zwykłe wypełnianie recept. Farmaceuta powinien również wziąć pod uwagę zdrowie pacjenta, gdy ma do czynienia z problemem. Jeśli apteka nie oferuje rozwiązania problemu, klienci mogą zostawić negatywne recenzje online. Te recenzje mogą zniechęcić nowych pacjentów do korzystania z tej apteki. W celu zachowania pacjentów, farmaceuci powinni rozważyć wprowadzenie zmian w ich polityce lub stworzenie polityki skarg, która pozwala im zająć się problemami od razu.
Bez względu na to, jaki rodzaj leku pacjent potrzebuje, farmaceuta powinien zapewnić wyjątkową obsługę klienta, aby zapewnić, że są zadowoleni z ich doświadczenia. Klienci oczekują, że ich apteka będzie łatwa w nawigacji i łatwa w użyciu. Farmaceuta powinien być w stanie poprowadzić pacjentów do produktów i usług, których potrzebują szybko i łatwo. Personel apteki powinien posiadać wiedzę na temat produktów, które noszą i mieć dobrze zorganizowany front end. Apteka powinna mieć także opcję odbioru z krawężnika i możliwość przejazdu. Farmaceuta powinien mieć biuro dedykowane do obsługi skarg.
Oprócz zapewnienia świetnej obsługi klienta, farmaceuci powinni również sprawić, że sprzedaż będzie bezproblemowa i wygodna. Niektóre apteki oferują curbside pick-up i dostawę przy łóżku. Powinni również oferować platformę ecommerce, aby dostosować się do potrzeb klientów i zwiększyć ich satysfakcję. Klienci chcą mieć szybkie doświadczenie z farmaceutą i uniknąć konieczności czekania w długich liniach. Jeśli apteka zapewnia świetną obsługę, zostanie nagrodzona wysokim wynikiem satysfakcji klienta.
Jeśli pacjent staje się agresywny lub słownie obraźliwy, farmaceuta musi szybko zareagować z taktem i uprzejmością. Powinien wyjaśnić, że nie będzie tolerował takiego zachowania, a w razie potrzeby powinien skorzystać z pomocy personelu ochrony. Po tym wszystkim, farmaceuta musi zachować apteka bezpieczne od niebezpiecznych pacjentów. Apteka, która kładzie nacisk na opiekę nad klientem, będzie utrzymywać klientów zadowolonych przez lata. Gdy pacjent staje się agresywny, farmaceuci nie powinni się wahać przed wezwaniem policji.
Zintegrowane systemy informatyczne
Zintegrowane systemy informatyczne są niezbędne do funkcjonowania nowoczesnej apteki. Te aplikacje programowe łączą w sobie takie funkcjonalności jak automatyczne wydawanie leków, kontrola stanów magazynowych i funkcjonalność punktu sprzedaży, aby apteka była bardziej wydajna. Wiele takich rozwiązań integruje również przepływy pracy oparte na kodach kreskowych oraz narzędzia komunikacji apteka-pacjent. Programy te mogą być w pełni konfigurowalne i zintegrowane z istniejącym systemem EHR, lub mogą być samodzielnymi rozwiązaniami. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o cechach oprogramowania do zarządzania apteką.
Ostatnia pandemia grypy stała się okazją do zastanowienia się nad rolą technologii w rozwoju zawodu. Między innymi farmaceuci byli kluczowymi graczami w walce z pandemią. Mając dostęp do lepszej opieki i lepszych wyników, farmaceuci muszą zastanowić się, jak wykorzystać technologię do poprawy opieki nad pacjentem. Odpowiedzią mogą być zintegrowane systemy informatyczne. Mogą one pomóc w poprawie jakości i efektywności opieki przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
Niektórzy twórcy technologii skupiają się na skróceniu ROI apteki, pozwalając aptekom na realizację nowych możliwości przychodów w ciągu kilku miesięcy od wdrożenia nowej technologii. Podczas gdy wiele systemów skupia się na stronie technologicznej, inne łączą aspekty biznesowe i technologiczne, tworząc rozwiązania, które dotyczą przepływu pracy farmaceuty, generowania przychodów i procesów decyzyjnych. A ponieważ przepisy na poziomie państwa różnią się, niektóre systemy mogą wymagać dostosowania. Aby mieć pewność, że Twoja apteka będzie w stanie wykorzystać najlepsze cechy i korzyści zintegrowanych systemów IT.
Zapewnienie dostawy tego samego dnia lub na żądanie
Dostawa na żądanie stała się koniecznością dla konsumentów. Obecnie tylko 15% globalnych sprzedawców detalicznych oferuje tego typu usługi. Niemniej jednak ponad połowa kupujących twierdzi, że wybierze sprzedawcę internetowego, który oferuje dostawę tego samego dnia lub następnego. Oferując takie usługi, firmy mogą zyskać przewagę nad 85% konkurencji. Jednak pomimo korzyści, największe wyzwania będą dotyczyć logistyki, kosztów i personelu.
Po pierwsze, firmy powinny zapewnić, że ich proces dostawy jest usprawniony i wydajny. W tym celu powinny zatrudniać kierowców z uprawnieniami, którzy posiadają szeroką wiedzę na temat przepisów BHP. Ponadto, pracownicy firm kurierskich muszą znać właściwe sposoby realizacji procesów dostawy. Zapewnienie dostawy tego samego dnia lub na żądanie jest doskonałą opcją dla firm, które starają się nadążyć za wymaganiami swoich klientów. Przedsiębiorstwa powinny również skupić się na usprawnieniu procesu produkcyjnego, aby uniknąć niedoborów produktów lub niepotrzebnych kosztów magazynowania.
Co więcej, konsumenci są coraz bardziej wymagający i obecnie oczekują zamówionych towarów w krótkim czasie. Według badania przeprowadzonego przez McKinsey, 46% konsumentów oczekuje, że ich zamówienia dotrą w ciągu jednego dnia lub krócej. Co więcej, 68% kupujących podaje szybkość dostawy jako główny powód dokonania zakupu online. Zatem terminowa dostawa jest warunkiem koniecznym dla sprzedaży online.
Wzrastające wymagania klientów zmieniły sposób robienia zakupów online, a rosnące zainteresowanie eCommerce utorowało drogę innowacyjnym rozwiązaniom w zakresie wysyłki. Dostawa na żądanie ma wiele zalet, w tym eliminację kosztów infrastruktury, usprawnienie procesu i poprawę doświadczenia klientów. Dzięki dostawie na żądanie firmy mogą łatwo wyeliminować fizyczną witrynę sklepową i duże magazyny, aby bardziej skupić się na zadowoleniu klienta. Jeśli doświadczenie klienta zostanie poprawione, biznes rozkwitnie.
Kilka firm próbowało zapewnić usługi dostawy tego samego dnia lub na żądanie, od konwencjonalnych do usług na żądanie. Usługa dostawy na żądanie obejmuje produkty konwencjonalne, odbiory na lotnisku i lokalne sklepy z maszynami. Większość krajów sprawiła, że dostawa tego samego dnia stała się powszechną praktyką, i nie jest trudno dostrzec dlaczego. Niemniej jednak, ten rodzaj usługi dostawy jest kosztowna propozycja, i to zajmie znaczne zasoby do zaoferowania tej samej usługi w całym kraju.
Mając farmaceutę z solidnym tle
Dobra apteka powinna mieć farmaceutę z solidnym tle. Chociaż farmaceuci mają dużo pracy, nie mogą popędzać pacjentów. Muszą poświęcić czas na właściwe sprawdzenie profilu pacjenta i przejrzenie wszelkich potencjalnych interakcji lekowych. Dbałość farmaceuty o szczegóły jest kluczowa dla pacjenta, aby otrzymać właściwy lek w odpowiedniej dawce. Nie chcesz spieszyć się z pracą farmaceuty.